Κυριακή, 13 Μαΐου 2012

Xρόνια πολλά, μαμά!

 Μεγάλωσα γνωρίζοντας από την αρχή πως οι σούπερ ήρωες που έβλεπα στα κόμικς και στην τηλεόραση δεν υπάρχουν. Είναι όλοι προϊόν της φαντασίας ενός ανθρώπου. Και όμως, όταν μεγάλωσα, συνειδητοποίησα πως υπάρχουν. Για την ακρίβεια, υπάρχει ένας υπερήρωας και αυτός βρίσκεται στο σπίτι μου. Χωρίς στολή, γένους θηλυκού, μετρίου αναστήματος και με καστανά μαλλιά και μάτια. 
 Ένας ήρωας που πόνεσε για να με γεννήσει, πόνεσε για να με μεγαλώσει. Ένας ήρωας που έδωσε τα πάντα για να με δει ευτυχισμένο και που, βάζω το χέρι μου στη φωτιά, θα έδινε και πάλι ακόμη τόσα, αν μπορούσε. Και δεν είναι μόνο αυτά που έχω δει και ξέρω πως έχει κάνει. Είναι και όσα δε θα μάθω ποτέ πως έκανε για μένα. Γι αυτό, λοιπόν, ναι, υπάρχουν ήρωες. Ήρωας είναι η μητέρα μου. Ήρωας είναι η κάθε μητέρα σε αυτόν τον κόσμο.
 Δε λέω, δεν είναι και η πιο ανώδυνη σχέση. "Πού θα πας; Τι ώρα θα γυρίσεις; Να σηκώνεις το κινητό σου. Παιδί μου, βάλε ένα πιο χοντρό μπουφάν." κ.ο.κ. Χώρια οι τσακωμοί, οι πόρτες που κλείνουν πίσω μας εκνευρισμένα, τα πόδια που πρέπει να σηκώσουμε για να σφουγγαρίσει! (το χειρότερό μου!). Αλλά αν δεν ήταν αυτή, εμείς δε θα ήμασταν αυτό που είμαστε τώρα. Αν δεν ήταν αυτή, θα ήμασταν τελείως διαφορετικοί άνθρωποι, με άλλες συνήθειες, άλλους ανθρώπους γύρω μας, σε διαφορετικές συνθήκες και καταστάσεις.
 Ίσως να μας έχει κακομάθει, να μας έχει κάνει μαμάκηδες, να μας έχει κάνει ρεζίλι μπροστά σε φίλους, σκιαγραφώντας με κάθε λεπτομέρεια όλη την παιδική-ντορπιαστική μας ηλικία, ακούς μαμά; Και όμως. Είναι ο ήρωας που θυσιάζεται και θα θυσιάζεται καθημερινά, μέχρι εκεί που της το επιτρέπουν οι δυνάμεις της, για να μη μας λείψει τίποτα. Μια αγκαλιά κι ένα φιλί αν πέσουμε και χτυπήσουμε, ένα ζεστό πιάτο φαΐ αν πεινάσουμε, καθαρά ρούχα για να βγούμε, ένα ζεστό χαμόγελο για να συνεχίσουμε...

Χρόνια πολλά, μαμά! Σε ευχαριστώ για όλα!

Υ.Γ.

Χρόνια πολλά και σε εσένα γιαγιά. Ξέρεις ότι σου έχω την περισσότερη αδυναμία από όλους, αλλά φτάνει πια, κλέβεις την παράσταση στο facebook εσύ, enough is enough! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου