Σάββατο, 9 Ιουνίου 2012

Αντίο αγαπημένη Ζωρζ Σαρή...

 Όποτε κάποιο γνωστό αγαπημένο μας πρόσωπο φεύγει από τη ζωή, φροντίζω να σας το γνωστοποιώ. Κατά κύριο λόγο ενημερωτικά. Σήμερα όμως έφυγε ένα πολύ αγαπημένο μου, και φαντάζομαι το ίδιο αγαπημένο και σε εσάς, πρόσωπο, το οποίο στιγμάτισε γλυκά τις παιδικές μου αναμνήσεις και που ξεκούραζε τη γιαγιά μου από τις αμέτρητες ιστορίες που είχε να μου διηγηθεί, με τα υπέροχα βιβλία της που συντρόφευαν τα καλοκαίρια μου. Σήμερα, λοιπόν, έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη μας Ζωρζ Σαρή. Μια γυναίκα που αγάπησε την τέχνη και κυρίως η τέχνη αγάπησε αυτήν. 
 Πολλοί την έχουμε στο μυαλό μας ως μία συγγραφέα μυθιστορημάτων και παιδικών βιβλίων. Και όμως, έχει γράψει θεατρικά έργα, σενάρια για την τηλεόραση αλλά έχει υποδυθεί και η ίδια ρόλους, για ένα από τους οποίους απέσπασε μάλιστα το βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1960. Έζησε μια ζωή γεμάτη, απρόβλεπτη, δύσκολη, γοητευτική. Και ήταν παρούσα από νωρίς σε πολλές στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Στην Κατοχή πήρε μέρος στην Αντίσταση. Στη διάρκεια του Εμφυλίου, ακολούθησε το δρόμο της υπερορίας όπως πολλοί άλλοι και έφυγε για το Παρίσι. Επέστρεψε στην Ελλάδα όταν ξεκινούσε η «χαμένη άνοιξη», το 1962. Μία μαχητική παραμυθού...

Αντίο, αγαπημένη Ζωρζ Σαρή. Σε ευχαριστούμε που μας συνόδευσες στην πορεία προς την ενηλικίωση, αλλά και μετέπειτα, με τα τόσο όμορφα βιβλία σου...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου